هيتر تابشي گرماتاب هيتر تابشي گرماتاب .

هيتر تابشي گرماتاب

سيستم گرمايشي و سرمايشي از سقف ساختمان‌ها چگونه كار مي‌كند؟

در هر سازه اي حفظ دماي سازه در شرايط مطلوب بسيار ضروري است. تاكنون از بخاري و كولر براي ثابت نگه داشتن دماي محيط در فصول گرم و سرد 12 ماهه استفاده مي شده است، اما اين برنامه ها مشكلات زيادي داشتند. اين مسائل باعث شد تا دانشمندان به فكر استفاده از استراتژي هاي جديد براي تامين برنامه هاي گرمايش و سرمايش باشند. سيستم گرمايش و سرمايش از پشت بام بدون شك يكي از جديدترين گزينه ها براي حفظ ثبات دما در ساختمان هاي غول پيكر و مجلل است بخاري سقفي كه تاثير فوق العاده اي در صرفه جويي در سرزندگي دارد.

اين برنامه ها علاوه بر اين براي استفاده در مناطق كوچك بسيار مناسب هستند. در نتيجه برنامه هاي قديمي سرمايش و گرمايش خانه هاي مختلفي را اشغال كرده است، اما اين برنامه ها بر روي سقف ساختمان قرار مي گيرند و عملاً بخش بزرگي از خانه را براي طراحي داخلي باز مي كنند. همچنين باز شدن اين تكنيك در تمام سقف باعث مي شود كه دما در تمام ساختمان يكسان باشد و هميشه در درجه مثبت باقي بماند.

گروه ساختماني بتيس به عنوان يكي از بزرگترين و بهترين برج سازان مناطق 1، 2 و 3 تهران (برج مجلل محسنيان، برج مجلل يارمحمدي)، اساساً از به روزترين برنامه هاي گرمايش و سرمايش در ساختمان هاي مجلل استفاده مي كند. . اين شركت سعي مي كند از جديدترين لوازم و استراتژي ها در كنار حفظ ويژگي هاي عالي ساختمان ها استفاده كند و همچنين الزامات زيست محيطي را در توسعه ساختمان هاي خود اعمال كند. استفاده از برنامه هاي گرمايش و سرمايش از پشت بام يكي از گزينه هاي اين شركت براي جلوگيري از هدر رفتن انرژي است كه در اكثر ساختمان هاي مجلل استفاده مي شود. اگر مايل به دانستن نحوه كار اين برنامه ها هستيد، تا انتهاي اين متن با ما همراه باشيد.
سازنده برج مسكوني شمال تهران
چرا برنامه هاي گرمايش و سرمايش از پشت بام مفيد هستند؟
در دنياي امروزي كه صحبت مي كنيم، مشكل مصرف سرزندگي بدون شك يكي از نكات اساسي است كه طراحان سازنده بايد به آن توجه زيادي داشته باشند. يكي از بسياري از عناصر اصلي هر ساختمان كه بخش زيادي از نشاط را مصرف مي كند و بخش عظيمي از سرزندگي مورد استفاده را هدر مي دهد، سيستم گرمايش و سرمايش ساختمان ها است. به همين دليل است كه روش هاي متعددي براي حفظ دماي محيط وجود دارد. يكي از گزينه هاي معقول حياتي استفاده از سيستم گرمايش و سرمايش از پشت بام است كه نه تنها باعث صرفه جويي در نشاط مي شود، بلكه علاوه بر آن فضاي داخلي ساختمان ها را آزاد مي كند.

يكي از مسائل ضروري ضروري كه استفاده از اين برنامه ها را توجيه مي كند اين است كه حركت همرفتي و سيستم تشعشعي ايجاد شده توسط آنها هيچ گرماي اضافي به محيط اطراف وارد نمي كند. نقطه ضعف اصلي در برنامه‌هاي سرمايش و گرمايش معمولي اين است كه اين برنامه‌ها گرماي به دست آمده از درون را به پوست تغيير مي‌دهند و اين مشكل مي‌تواند تاثير بسيار خوبي بر گرمايش بين‌المللي داشته باشد. برنامه هاي گرمايش و سرمايش از پشت بام نيازي به اين نكته منفي ندارند و صرفاً با ايجاد حركت صحيح در هواي داخل، تهويه هوا را راه اندازي كرده و دمايي مثبت ايجاد مي كنند. اين سختي باعث مي شود كه مصرف انرژي در اين برنامه ها از 20 به 40 درصد كاهش يابد و گرماي اضافي توليد شده توسط آنها تا 40 درصد كاهش يابد.

 
سيستم گرمايش سقف


بازدهي برنامه هاي گرمايش و سرمايش از پشت بام چقدر است؟
عملكرد اين برنامه ها بر اساس دستورالعمل هاي قانوني فيزيك است. تمامي ابزار مورد نظر براي اين برنامه ها به همراه لوله هاي آب سرد و گرم در پشت بام ساختمان و در مسيرهاي از پيش تعيين شده قرار مي گيرند. اين لوله‌ها گرما يا سرما را به داخل ساختمان مي‌تابانند. در واقع، گرما يا سرماي حاصل از اين روش به تمام محيط‌هاي اطراف تابش مي‌كند و در نتيجه حركت همرفتي هوا، دماي محيط را در درجه مطلوبي حفظ مي‌كند.

مطابق با دستورالعمل هاي قانوني فيزيك، هواي گرم سبك تر از هواي سرد است و به همين دليل تمايل به مانور از پايين به بالاترين دارد. در فصول سوزان 12 ماهه، آب سرد به لوله ها برخورد مي كند و هواي پشت بام را خنك مي كند. در نتيجه تمايل هواي سرد به جريان در عناصر كاهش دهنده، يك همرفتي موجود ايجاد مي شود كه هواي جديد عناصر كاهش دهنده را به بالاترين ميزان برخورد مي كند و هواي خنك شده توسط سيستم خنك كننده پايين مي آيد. اين حركت همرفتي باعث مي شود دماي محيط هميشه در يك درجه مثبت باقي بماند.

در فصل سرما، آب سوزان توسط لوله هاي سيستم گرمايش از پشت بام جاري مي شود. اين لوله ها نمي توانند دماي اتاق را با استفاده از همرفتي موجود بالا ببرند. در نتيجه هواي سوزان هميشه در سراسر سقف است. در چنين مواردي از تابش گرما به اتاق استفاده مي شود. همانطور كه نور روز مي تواند داخل اتاق را به طور يكنواخت گرم كند، گرماي سقف نيز مي تواند گرم شود


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۳۷:۳۹ توسط:ساليان موضوع: نظرات (0)