هيتر تابشي گرماتاب هيتر تابشي گرماتاب .

هيتر تابشي گرماتاب

فرق هيتر با بخاري برقي

واژه‌هاي بخاري برقي و بخاري اغلب به جاي يكديگر استفاده مي‌شوند. اين مقاله به بررسي هر يك از آنها مي پردازد و تفاوت بين بخاري برقي و بخاري فضا را توضيح مي دهد.
گرمايش الكتريكي چيست؟
اصطلاح بخاري معمولاً به وسيله گرمايشي اطلاق مي شود كه قابل حمل و قابل حمل باشد. اندازه آن نسبت به بخاري هاي صنعتي كوچكتر است و براي گرمايش اتاق هايي با متراژ كمتر مثلا خانه ها استفاده مي شود. بخاري ها مي توانند با استفاده از گاز، نفت يا برق گرما توليد كنند. بخاري هاي برقي بيشتر در مكان ها و مواقعي كه دسترسي به سوخت گاز وجود ندارد هيتر برقي كوچك يا ميني هيتر چيست؟ استفاده مي شود. بخاري هاي برقي بازده حرارتي بالاتري دارند و آلودگي كمتري نسبت به بخاري هايي كه با سوخت ديگر كار مي كنند دارند. يكي از مزاياي بخاري برقي اين است كه نيازي به دودكش ندارد و استفاده از آن بسيار راحت تر از بخاري هاي گازي بدون دودكش است. گرماي توليد شده در بخاري برقي توسط قطعه اي به نام المنت توليد مي شود كه در واقع مقاومتي از آلومينيوم با روكش كروم يا سيم كروم نيكل است كه دور يك آجر نسوز يا سراميك با قدرت متفاوت پيچيده شده است و گرماي توليد شده توسط عبور جريان الكتريكي خواهد شد
انواع بخاري برقي
بخاري هاي برقي به دو دسته تقسيم مي شوند:
تابشي: برق كمتري مصرف مي كنند، اما راندمان آنها نسبت به بخاري هاي فن دار كمتر است. قيمت اين بخاري ها بسته به تعداد چراغ ها و سايز بخاري متفاوت است.
داراي فن: داراي ترموستات و سنسور خاموش كننده هستند و زماني كه دما به حد مطلوب رسيد بخاري به صورت خودكار خاموش مي شود. وجود فن باعث مي شود كه محيط سريعتر گرم شود اما براي مكان هاي مرطوب مناسب نيست.
رادياتور برقي: رادياتور برقي يا رادياتور نفتي و بخاري برقي نوعي بخاري برقي است اما در داخل آن به جاي آب از روغن استفاده مي شود. روغن يك حامل گرما است و نيازي به تعويض ندارد.
بدون فن: براي انتقال گرما از هيچ فن استفاده نمي شود و نسبت به انواع فن بي صداتر است.
بخاري هاي برقي مي توانند قرنيز، ديواري يا زميني باشند.
تفاوت بخاري با بخاري برقي
تفاوت بخاري با بخاري برقي
بخاري بخاري است كه براي گرم كردن فضاهاي بزرگ مانند سوله ها، كارخانه ها، سالن هاي بزرگ، مرغداري ها، اتاق هاي پرورش و غيره استفاده مي شود. اين سيستم گرمايشي داراي ترموستاتي است كه در دماي دلخواه تنظيم مي شود و در صورت كاهش دما از دماي مطلوب، موتور شروع به كار كرده و دما را تنظيم مي كند. ديگ هاي صنعتي راندمان هاي مختلفي دارند، مثلاً اگر راندمان ديگ هاي صنعتي 60 درصد باشد، به اين معني است كه 60 درصد سوخت مستقيماً به گرما تبديل مي شود و 40 درصد باقي مانده از بين مي رود. انواع گرمايش فن دار، تابشي و بدون فن وجود دارد كه بر حسب نياز قابل خريداري است.
با توجه به مطالب ذكر شده، تفاوت بخاري برقي با بخاري در اين است كه بخاري معمولا كاربري صنعتي دارد و براي فضاهاي بزرگ استفاده مي شود، در حالي كه بخاري برقي براي خانه و فضاهاي كوچك مناسب است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۰۶:۳۲ توسط:ساليان موضوع: نظرات (0)

جت هيتر صنعتي

استفاده از جت هيتر براي گرم كردن گلخانه بسيار رايج است. مخصوصاً نوع جت هيتر بدون دودكش كه در گرمايش بسيار كارآمد است در مرغداري ها و پرورش بلدرچين و بلدرچين و بوقلمون كاربرد فراواني دارد.
استفاده از جت هيتر يا هيتر تفنگي باعث كاهش هزينه هاي تامين و نگهداري سيستم گرمايشي شده و تاثير مستقيمي بر كاهش مصرف سوخت و برق دارد.
جت هيتر
جت هيتر در دو نوع 50000 و 10000 كيلو كالري در ساعت توليد مي شود و داراي؟ يك سال گارانتي اجاق گاز و اجاق گاز و يك سال گارانتي كليه قطعات.
تمام بدنه و اجزاي داخلي و خارجي بخاري از قيمت هيتر سقفي صنعتي فولاد ضد زنگ خالص ساخته شده است كه در اثر رطوبت خوردگي نمي كند و در اثر حرارت زنگ نمي زند و اكسيد نمي شود.
با توجه به تهويه مداوم و منظم سالن هاي مرغ با فن هاي بزرگ و اگزوز فن 140*140 استفاده از جت هيتر براي راه اندازي دودكش توجيه اقتصادي بسيار بالايي دارد و باعث كاهش مصرف سوخت مي شود.
هيترهاي پرنده داراي فن مي باشند كه با استفاده از موتور بسيار قدرتمند موتوژن تبريز، هواي گرم را به داخل مرغداري مي دمد و محيط را گرم مي كند.
نحوه عملكرد جت هيتر
بخاري هاي تابشي به صورت خودكار كار مي كنند و فقط بايد دماي مورد نياز را در سالن وارد كنيد، بقيه كارها به صورت خودكار انجام مي شود و دماي سالن روي دماي دلخواه تنظيم مي شود.
جت هيتر دارند؟ سال گارانتي بردهاي الكترونيكي چند سال است؟ اجاق گاز شامل قطعات براي يك سال كامل و پس از اتمام گارانتي مي باشد. 10 سال خدمات پس از فروش نيز در دسترس است.
مزاياي جت هيترها
راندمان بالا و قيمت مناسب
پخش كننده و سيستم جرقه زني منحصر به فرد
سالن به طور خودكار به دماي مورد نظر بدون دخالت دست تنظيم مي شود
اندازه كوچك و بدون نياز به فضاي بزرگ براي نصب
تعمير و نگهداري و سرويس بسيار آسان است
مصرف برق بسيار كم
جت گرمايش صنعتي در صنايع مختلف استفاده مي شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۲۹:۵۷ توسط:ساليان موضوع: نظرات (0)