هیتر تابشی گرماتاب هیتر تابشی گرماتاب .

هیتر تابشی گرماتاب

کوره صنعتی: معرفی، انواع، کاربرد

کوره ها عضوی اساسی از ساختار یک جامعه صنعتی هستند. در واقع کوره صنعتی سرآغاز تمدن بود. هدف اصلی یک کوره صنعتی دستیابی به دمای فرآیند بالاتر از دمای محیط است.

اگرچه با ایجاد شعله می توان به دمای بالاتر از دمای محیط رسید، اما فرآیند گرمایش در یک کوره صنعتی با کنترل بسیار بیشتری انجام می شود، به طوری که تمام فرآیندهای صنعتی که نیاز به دمای خاصی دارند بدون آن متفاوت خواهند بود.

کوره های صنعتی با حداکثر دمای کارکرد 650 درجه سانتیگراد و به اصطلاح در آمریکای شمالی "بی رنگ" نامیده می شوند. با این حال، تفاوت بین کوره و کوره چندان مشخص نیست، به عنوان مثال، کوره های کک سازی در دمای 1478 درجه سانتیگراد کار می کنند. در اروپا به بیشتر کوره ها فر می گویند. در صنعت سرامیک اغلب به جای کوره از کلمه کلینز استفاده می شود. انواع مختلفی از کوره های صنعتی در کارخانه های پتروشیمی و فرآیندهای شیمیایی وجود دارد که به نام های بخاری، پاک کننده، فایرباکس، پس سوز و مشعل شناخته می شوند.

فر صنعتی متوسط

کوره های صنعتی بسته به مواد و فرآیندی که قرار است گرم شوند، در محدوده دمایی بسیار متفاوتی کار می کنند.

کاربرد کوره صنعتی
کوره های گرمایش در فرآیندهای صنعتی محفظه هایی هستند که برای رساندن گرما به شارژ (شارژ) به اشکال مختلف «انتقال حرارت» طراحی شده اند. ذوب فلزات آهنی و شیشه نیاز به دمای بسیار بالایی دارد و معمولاً با سایش و خوردگی شدید همراه است. فرآیندهای شکل دهی به دمای بالا (کمی کمتر از ذوب) برای نرم شدن مواد و آماده سازی آن برای فرآیندهای بعدی مانند چکش کاری، خمش، لوله کشی، فشار دادن و اکستروژن نیاز دارند.

با این حال، عملیات حرارتی در دماهای معتدل تری انجام می شود تا تغییرات ساختاری کریستالی فیزیکی یا شیمیایی امکان پذیر باشد. عملیات حرارتی می تواند شامل سخت شدن، تنش زدایی فلزات یا دستکاری شکل پذیری آن باشد. انواع عملیات حرارتی که توسط کوره های صنعتی انجام می شود شامل کهنگی، بازپخت، آستنیته، کربوریزه کردن، سخت شدن، مارتنسیت کردن، نیتراسیون، تف جوشی، کروی شدن، تنش زدایی و تمپرینگ می باشد.

با این حال، فرآیندهای صنعتی از دماهای پایین تر مانند خشک کردن، پلیمریزاسیون و انواع مختلف اصلاحات شیمیایی استفاده می کنند.

انواع کوره های صنعتی
انواع کوره های صنعتی از نظر منبع حرارتی
کوره های صنعتی را می توان بر اساس نحوه قرارگیری منبع گرمایش و نحوه انتقال حرارت به مواد مورد نظر به چند دسته تقسیم کرد:

کوره های دسته ای (مرحله ای) کوره های دسته ای
کوره های اتومبیل
کوره های پیوسته CIncline
کوره های اجاق دوار
کوره های چند هور
کوره های درام دوار شیبدار
کوره های برجی کوره های برجی
کوره های شفت
کوره های بستر سیال
حمام های مایع
پیشنهاد می شود برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به کتاب کوره های صنعتی نوشته آقای ترینکس مراجعه فرمایید.

انواع کوره های صنعتی بر اساس مصرف سوخت
در کوره های صنعتی نیز از انواع سوخت استفاده می شود که در زیر به آنها اشاره می شود:

کوره های احتراق (گاز، سوخت مایع یا جامد)
کوره های الکتریکی (کوره های مقاومتی، کوره های القایی، کوره های قوس الکتریکی)
مراکز فروش کوره های صنعتی در ایران
مراکز فروش کوره صنعتی در ایران زیاد نیست و متاسفانه فعالیت تجاری تخصصی برای راهنمایی مشتریان وجود ندارد. اکثر فروشندگان کوره در ایران تولید کننده و کارخانجات تولیدی هستند که گروه متک توصیه نمی کند برای خرید کوره صنعتی مستقیماً به تولید کننده مراجعه کنید.

اولین قدم برای خرید یک فر صنعتی از دید هر کسی ممکن است مراجعه به کارخانه یا تولید کننده آن فر باشد. اما به دلایلی این ایده چندان کاربردی نخواهد بود:

اکثر کارخانجات، کارگاه ها و سازندگان تجهیزات به دنبال فروش محصول یا محصولات خود هستند و در شرایطی که حتی محصول آنها ممکن است پاسخگوی تمام نیازهای مشتری نباشد، او را به محصول کارخانه یا سازنده دیگری ارجاع نمی دهند.
سیستم مشاوره آنها عموما به اطلاعات فنی و داده های محصولات خودشان اختصاص دارد و کمتر در مورد قابلیت ها و ویژگی های محصولات دیگران و مزایا و معایب آنها صحبت می کنند.
سیستم فروش اکثر کارگاه ها و کارخانه ها چندان در دسترس نیست و یا اطلاعات فنی دقیقی در اختیار مشتری قرار نمی دهد.
اکثر کارخانجات و تولیدکنندگان دارای بوروکراسی بسیار طولانی برای یک قیمت گذاری ساده هستند به طوری که خریدار پس از مدت ها و آگاهی از قیمت یک محصول ممکن است نیاز به تغییر سفارش خود داشته باشد، این بوروکراسی باعث کندی آن می شود.
برای دریافت بهترین مشاوره برای خرید و سفارش کوره صنعتی مورد نظر خود با گروه متک که به عنوان تاجر بی طرف در زمینه فروش و پخش انواع کوره های صنعتی فعالیت می کند.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۲۳:۵۴ توسط:سالیان موضوع: نظرات (0)