هیتر تابشی گرماتاب هیتر تابشی گرماتاب .

هیتر تابشی گرماتاب

سیستم گرمایشی و سرمایشی از سقف ساختمان‌ها چگونه کار می‌کند؟

در هر سازه ای حفظ دمای سازه در شرایط مطلوب بسیار ضروری است. تاکنون از بخاری و کولر برای ثابت نگه داشتن دمای محیط در فصول گرم و سرد 12 ماهه استفاده می شده است، اما این برنامه ها مشکلات زیادی داشتند. این مسائل باعث شد تا دانشمندان به فکر استفاده از استراتژی های جدید برای تامین برنامه های گرمایش و سرمایش باشند. سیستم گرمایش و سرمایش از پشت بام بدون شک یکی از جدیدترین گزینه ها برای حفظ ثبات دما در ساختمان های غول پیکر و مجلل است بخاری سقفی که تاثیر فوق العاده ای در صرفه جویی در سرزندگی دارد.

این برنامه ها علاوه بر این برای استفاده در مناطق کوچک بسیار مناسب هستند. در نتیجه برنامه های قدیمی سرمایش و گرمایش خانه های مختلفی را اشغال کرده است، اما این برنامه ها بر روی سقف ساختمان قرار می گیرند و عملاً بخش بزرگی از خانه را برای طراحی داخلی باز می کنند. همچنین باز شدن این تکنیک در تمام سقف باعث می شود که دما در تمام ساختمان یکسان باشد و همیشه در درجه مثبت باقی بماند.

گروه ساختمانی بتیس به عنوان یکی از بزرگترین و بهترین برج سازان مناطق 1، 2 و 3 تهران (برج مجلل محسنیان، برج مجلل یارمحمدی)، اساساً از به روزترین برنامه های گرمایش و سرمایش در ساختمان های مجلل استفاده می کند. . این شرکت سعی می کند از جدیدترین لوازم و استراتژی ها در کنار حفظ ویژگی های عالی ساختمان ها استفاده کند و همچنین الزامات زیست محیطی را در توسعه ساختمان های خود اعمال کند. استفاده از برنامه های گرمایش و سرمایش از پشت بام یکی از گزینه های این شرکت برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی است که در اکثر ساختمان های مجلل استفاده می شود. اگر مایل به دانستن نحوه کار این برنامه ها هستید، تا انتهای این متن با ما همراه باشید.
سازنده برج مسکونی شمال تهران
چرا برنامه های گرمایش و سرمایش از پشت بام مفید هستند؟
در دنیای امروزی که صحبت می کنیم، مشکل مصرف سرزندگی بدون شک یکی از نکات اساسی است که طراحان سازنده باید به آن توجه زیادی داشته باشند. یکی از بسیاری از عناصر اصلی هر ساختمان که بخش زیادی از نشاط را مصرف می کند و بخش عظیمی از سرزندگی مورد استفاده را هدر می دهد، سیستم گرمایش و سرمایش ساختمان ها است. به همین دلیل است که روش های متعددی برای حفظ دمای محیط وجود دارد. یکی از گزینه های معقول حیاتی استفاده از سیستم گرمایش و سرمایش از پشت بام است که نه تنها باعث صرفه جویی در نشاط می شود، بلکه علاوه بر آن فضای داخلی ساختمان ها را آزاد می کند.

یکی از مسائل ضروری ضروری که استفاده از این برنامه ها را توجیه می کند این است که حرکت همرفتی و سیستم تشعشعی ایجاد شده توسط آنها هیچ گرمای اضافی به محیط اطراف وارد نمی کند. نقطه ضعف اصلی در برنامه‌های سرمایش و گرمایش معمولی این است که این برنامه‌ها گرمای به دست آمده از درون را به پوست تغییر می‌دهند و این مشکل می‌تواند تاثیر بسیار خوبی بر گرمایش بین‌المللی داشته باشد. برنامه های گرمایش و سرمایش از پشت بام نیازی به این نکته منفی ندارند و صرفاً با ایجاد حرکت صحیح در هوای داخل، تهویه هوا را راه اندازی کرده و دمایی مثبت ایجاد می کنند. این سختی باعث می شود که مصرف انرژی در این برنامه ها از 20 به 40 درصد کاهش یابد و گرمای اضافی تولید شده توسط آنها تا 40 درصد کاهش یابد.

 
سیستم گرمایش سقف


بازدهی برنامه های گرمایش و سرمایش از پشت بام چقدر است؟
عملکرد این برنامه ها بر اساس دستورالعمل های قانونی فیزیک است. تمامی ابزار مورد نظر برای این برنامه ها به همراه لوله های آب سرد و گرم در پشت بام ساختمان و در مسیرهای از پیش تعیین شده قرار می گیرند. این لوله‌ها گرما یا سرما را به داخل ساختمان می‌تابانند. در واقع، گرما یا سرمای حاصل از این روش به تمام محیط‌های اطراف تابش می‌کند و در نتیجه حرکت همرفتی هوا، دمای محیط را در درجه مطلوبی حفظ می‌کند.

مطابق با دستورالعمل های قانونی فیزیک، هوای گرم سبک تر از هوای سرد است و به همین دلیل تمایل به مانور از پایین به بالاترین دارد. در فصول سوزان 12 ماهه، آب سرد به لوله ها برخورد می کند و هوای پشت بام را خنک می کند. در نتیجه تمایل هوای سرد به جریان در عناصر کاهش دهنده، یک همرفتی موجود ایجاد می شود که هوای جدید عناصر کاهش دهنده را به بالاترین میزان برخورد می کند و هوای خنک شده توسط سیستم خنک کننده پایین می آید. این حرکت همرفتی باعث می شود دمای محیط همیشه در یک درجه مثبت باقی بماند.

در فصل سرما، آب سوزان توسط لوله های سیستم گرمایش از پشت بام جاری می شود. این لوله ها نمی توانند دمای اتاق را با استفاده از همرفتی موجود بالا ببرند. در نتیجه هوای سوزان همیشه در سراسر سقف است. در چنین مواردی از تابش گرما به اتاق استفاده می شود. همانطور که نور روز می تواند داخل اتاق را به طور یکنواخت گرم کند، گرمای سقف نیز می تواند گرم شود


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ تیر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۳۷:۳۹ توسط:سالیان موضوع: نظرات (0)