هیتر تابشی گرماتاب هیتر تابشی گرماتاب .

هیتر تابشی گرماتاب

کاربرد هیتر تابشی

بخاری های حرارتی تابشی در مکان ها و مکان های مختلفی مانند کارخانه ها، فضای باز رستوران ها و ویلاها، سالن های ورزشی، تعمیرگاه های خودرو و گلخانه ها استفاده می شود.
گرمایش سالن های صنعتی بزرگ
درآمد واقعی روزانه 1 میلیون است
درآمد واقعی روزانه 1 میلیون تومان است
ویدیوی تازاما
yektanet-logo-signتبلیغ
نحوه تامین گرمای سالن ها، اصطبل ها، انبارهای بزرگ یکی از مهم ترین مشکلات در بسیاری از صنایع است. با استفاده از بخاری های گرمایش تابشی هیتر سقفی ، کاربرد مشکلات فوق افزایش یافته، باعث صرفه جویی در مصرف انرژی، اشغال نکردن فضای فیزیکی و کاهش هزینه های نگهداری و تعمیر می شود.
سیستم گرمایش تابشی
سیستم گرمایش یکی از مدرن ترین روش های تامین گرمای سالن های صنعتی بزرگ است که بسته به ویژگی های آن می تواند بهترین راه برای تامین گرمای این نوع سالن ها باشد.
سیستم گرمایش تابشی به ماشین آلات مرکزی نیاز ندارد و هزینه نگهداری بسیار پایین است. مکانیسم گرمایش در این دستگاه ها تابش حرارتی است. عملکرد هر رادیاتور کاملا مستقل است و خرابی یک دستگاه باعث خرابی دستگاه های دیگر نمی شود.
در تصویر زیر نمونه ای از چند دستگاه نصب شده در یک سالن بزرگ صنعتی را مشاهده می کنید.
16
مقایسه روش های گرمایش خاکستری صنعتی قدیمی مانند بخاری با سیستم گرمایش تابشی
هنگام تامین گرما با جابجایی هوای گرم مانند بخاری های صنعتی، فن کویل ها و یونیت هیترها، گرمای تولید شده سبک بوده و به قسمت بالایی اتاق منتقل می شود و گرما در زیر سقف اتاق متمرکز می شود. در این صورت اختلاف دمای سقف و کف افزایش می یابد. بنابراین اتلاف انرژی در زیر سقف و اتلاف حرارت از طریق دیوارها و پنجره ها وجود دارد. همچنین در این روش امکان جهت گیری و یا منطقه بندی برای تامین گرمایش وجود ندارد.
تامین گرمایش تبادلی باعث پخش شدن جریان هوا و وزش باد و پراکنده شدن گرد و غبار و زباله ها در سالن در محیط های حساس و مراکز غذایی می شود. این امر منجر به ایجاد و تشدید بیماری های تنفسی برای کارگران می شود.
اگر تامین گرمایش به روش جابجایی زمان زیادی ببرد، هزینه مصرف سوخت افزایش می یابد و در نهایت گرمایش یکنواخت و بهینه سطوح و وسایل نزدیک به زمین به خوبی تامین نمی شود.
مزایای بخاری های تابشی
گرما در بخاری های تابشی به شکل امواج مادون قرمز ارسال می شود.
امکان قرار دادن ناحیه گرمایشی و ایجاد چتر گرمایشی در محوطه مورد نظر در یک سالن وجود دارد.
در اثر نصب بخاری های تابشی در ارتفاع، دمای ایجاد شده به نقاط نزدیک کف و در حضور کارگران رها می شود.
در انتقال حرارت غیرفعال، دمای ایجاد شده در مسیر توسط هوای اطراف جذب نمی شود.
اتلاف حرارت در روش انتقال حرارت تابشی بسیار کم است.
فضای فیزیکی سالن ها را اشغال نمی کند.
به دلیل عدم جریان هوا، میزان گرد و غبار بسیار کم است.
گرمایش با سرعت و زمان کم ارائه می شود.
مصرف گاز را حداقل تا 50 درصد کاهش دهید.
کاهش 90 درصدی مصرف برق
بخاری برقی تابشی
سیستم های گرمایش تابشی با حامل های مختلف انرژی کار می کنند، گاز شهری، گاز مایع و برق از کاربردهای رایج این سیستم های گرمایشی است.
بخاری های برقی تابشی با المان های سازه ای یکی از گزینه های گرمایش فضاهای باز، نشیمن و ویلا می باشد. بخاری برقی تابشی در ظرفیت های مختلف قابل تولید می باشد.
مصرف این نوع بخاری برقی می باشد بنابراین نیازی به استفاده از شومینه نیست. بخاری های تابشی برقی فقط به برق خانگی تک فاز نیاز دارند. میزان آلودگی در بخاری های تابشی بسیار کم و ناچیز است.
احساس گرمای طبیعی هنگام استفاده از بخاری های برقی محسوس است و معمولا طراحی زیبایی دارند. بخاری برقی مادون قرمز با تکنولوژی منحصر به فردی تولید می شود. استفاده از آلیاژ آلومینیوم مخصوص در پانل های تابشی، فرآیند پوشش و قرار دادن عناصر حرارتی در داخل باعث تسریع انتقال حرارت به اجسام و افراد در هنگام روشن شدن دستگاه می شود.
بخاری تابشی یک سیستم گرمایشی است که بر اساس اصل انتقال حرارت تابشی کار می کند. ساخت سیستم های خورشیدی از محیط و خورشید الهام گرفته شده و با استفاده از مبدل های حرارتی گرما را به اجسام منتقل می کند. در طبیعت، امواج تابشی ساطع شده از خورشید مسافت های طولانی را تا زمین طی می کنند و پس از برخورد با زمین به گرما تبدیل می شوند. یکی از ویژگی های مهم انتقال حرارت خورشیدی این است که این امواج توسط هوا جذب نمی شوند و تنها پس از برخورد با اجسام انرژی آزاد می کنند. بنابراین تلفات حرارتی گرمایش الکتریکی بسیار کم است و گرمایش و سرمایش بهینه را با مصرف کم انرژی تضمین می کند.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۴۰:۴۶ توسط:سالیان موضوع: نظرات (0)