هیتر تابشی گرماتاب هیتر تابشی گرماتاب .

هیتر تابشی گرماتاب

فرق هیتر با بخاری برقی

واژه‌های بخاری برقی و بخاری اغلب به جای یکدیگر استفاده می‌شوند. این مقاله به بررسی هر یک از آنها می پردازد و تفاوت بین بخاری برقی و بخاری فضا را توضیح می دهد.
گرمایش الکتریکی چیست؟
اصطلاح بخاری معمولاً به وسیله گرمایشی اطلاق می شود که قابل حمل و قابل حمل باشد. اندازه آن نسبت به بخاری های صنعتی کوچکتر است و برای گرمایش اتاق هایی با متراژ کمتر مثلا خانه ها استفاده می شود. بخاری ها می توانند با استفاده از گاز، نفت یا برق گرما تولید کنند. بخاری های برقی بیشتر در مکان ها و مواقعی که دسترسی به سوخت گاز وجود ندارد هیتر برقی کوچک یا مینی هیتر چیست؟ استفاده می شود. بخاری های برقی بازده حرارتی بالاتری دارند و آلودگی کمتری نسبت به بخاری هایی که با سوخت دیگر کار می کنند دارند. یکی از مزایای بخاری برقی این است که نیازی به دودکش ندارد و استفاده از آن بسیار راحت تر از بخاری های گازی بدون دودکش است. گرمای تولید شده در بخاری برقی توسط قطعه ای به نام المنت تولید می شود که در واقع مقاومتی از آلومینیوم با روکش کروم یا سیم کروم نیکل است که دور یک آجر نسوز یا سرامیک با قدرت متفاوت پیچیده شده است و گرمای تولید شده توسط عبور جریان الکتریکی خواهد شد
انواع بخاری برقی
بخاری های برقی به دو دسته تقسیم می شوند:
تابشی: برق کمتری مصرف می کنند، اما راندمان آنها نسبت به بخاری های فن دار کمتر است. قیمت این بخاری ها بسته به تعداد چراغ ها و سایز بخاری متفاوت است.
دارای فن: دارای ترموستات و سنسور خاموش کننده هستند و زمانی که دما به حد مطلوب رسید بخاری به صورت خودکار خاموش می شود. وجود فن باعث می شود که محیط سریعتر گرم شود اما برای مکان های مرطوب مناسب نیست.
رادیاتور برقی: رادیاتور برقی یا رادیاتور نفتی و بخاری برقی نوعی بخاری برقی است اما در داخل آن به جای آب از روغن استفاده می شود. روغن یک حامل گرما است و نیازی به تعویض ندارد.
بدون فن: برای انتقال گرما از هیچ فن استفاده نمی شود و نسبت به انواع فن بی صداتر است.
بخاری های برقی می توانند قرنیز، دیواری یا زمینی باشند.
تفاوت بخاری با بخاری برقی
تفاوت بخاری با بخاری برقی
بخاری بخاری است که برای گرم کردن فضاهای بزرگ مانند سوله ها، کارخانه ها، سالن های بزرگ، مرغداری ها، اتاق های پرورش و غیره استفاده می شود. این سیستم گرمایشی دارای ترموستاتی است که در دمای دلخواه تنظیم می شود و در صورت کاهش دما از دمای مطلوب، موتور شروع به کار کرده و دما را تنظیم می کند. دیگ های صنعتی راندمان های مختلفی دارند، مثلاً اگر راندمان دیگ های صنعتی 60 درصد باشد، به این معنی است که 60 درصد سوخت مستقیماً به گرما تبدیل می شود و 40 درصد باقی مانده از بین می رود. انواع گرمایش فن دار، تابشی و بدون فن وجود دارد که بر حسب نیاز قابل خریداری است.
با توجه به مطالب ذکر شده، تفاوت بخاری برقی با بخاری در این است که بخاری معمولا کاربری صنعتی دارد و برای فضاهای بزرگ استفاده می شود، در حالی که بخاری برقی برای خانه و فضاهای کوچک مناسب است.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۰۶:۳۲ توسط:سالیان موضوع: نظرات (0)